AVRUPA GEZİSİ-2019
28.Kasım.2019  |   2408 Görüntülenme    |      |

Uzunca bir aradan sonra bu kez kızım Handan ve oğlum Aslan ile birlikte yurt dışına çıktık. Bu yıl başlayan uygulama ile okullar ilk kez birinci dönem bir hafta süre ile tatil olmuştu ama bu tatilden öğretmenler faydalanamıyordu. Bu nedenle sevgili eşim Fatma'nın da önerisiyle ana okulu devam eden küçük oğlum Hakan ve eşim Fatma olmaksızın çocuklarla beraber tatile çıkmaya karar verdik. Benim de geçen yıldan kullanmadığım ve sonraki yıla aktaramayacağım yıllık iznim vardı. Kısa sürede Nyletur'un sahibi Nihat Bey'in önerisi ile bu Avrupa turuna katıldık.

( Gezimize ilişkin izlenimlerimizi, kızım Handan'ın seyahat sırasında kaleme aldığı yazı ile sizlerle paylaşıyoruz.)

Yurt dışı hikayemiz

Trabzon-İstanbul-Milano

Öncelikle sabah 3 gibi evden çıktık.Arabayla havalimanına gittik.Arabayı park ettikten sonra havalimanına girip check-in yaptık.Uçağa bindik ve yurt dışı hikayemiz başladı.Trabzon'dan sonra İstanbul'a geldik.Orda da check-in yaptık ve sonra son işlemleri yapıp uçağa bindik.ilk hedefimiz olan Milano'ya iki buçuk saat sonra vardık. Oraya giriş yaptıktan sonra tur ekibi olarak toplanıp Milano'nun meydanına gittik. Avrupa'nın 4.büyük katedrali olan Duomo Di Milano'ya gittik. Gerçekten devasaydı.187 metre uzunluğundaydı sanırım.Üstündeki heykel 4.5 metreydi. İçi mermer dışı altından oluşuyordu. Sonrasında gittiğimiz "Galleria Vittorio Emanuele" yani kapalı çarşı olan tarihi yer çok güzeldi.Müthiş yer döşemeleri olan çarşı, üstünde Hıristiyanlıkla ilgili resimlere yer veriyordu. İtalya deyince olmazsa olmazlardan operayı da es geçmedik."La Scala" opera binasına gittik. İçine girmedik ama dışı gerçekten bayağı güzeldi.Sonra yemek yemeğe gittik.Tabi İtalya'nın meşhur yemeği olan pizzayı yemek için araştırma yaptık ve en uygun yeri bulduk.Et istemiyorduk çünkü orda domuz eti kullanılıyor.Bu yüzden domates ve mozarella peynirli pizza söyledik.Pizza geldiğinde çok şaşırdım çünkü gelen şey pizzaya benzemiyordu.Normal balon pidenin üstüne beyaz peynir gibi bir peynir ve domates koyup getirdiler.Açıkçası tadını beğenmedim.Çoğunu da yemedim.Yemekten sonra tur grubuyla buluşup Portofino'ya doğru yola çıktık.

Portofino-İtalya

Portofino'ya gitmek amacıyla bir yerde durup belediye otobüsü için bilet aldık.Belediye otobüsüne binip Portofino'ya gittik ve orada kiliseye doğru yola çıktık.Kilise ve yolu çok güzeldi.Kilisenin arkasında çekmeceli mezarlıklar vardı ve çok iyi aydınlatılmıştı.Portofino'dan sonra Nice'e doğru yola çıktık.

Nice-Fransa

Portofino'dan sonra Nice'e geldik. Akşam orada kaldık.Otel gayet iyiydi.Sabah olunca otelde kahvaltı yaptık.Nice'nin efsane kahvaltısı vardı.Eyüp kruvasan istemişti ama getiremedim.Kahvaltıda kruvasan yedik.En güzel kahvaltıyı orada yaptık.Kahvaltıdan sonra kiliseye gittik.Süslemeleri güzeldi.Kiliseden sonra Nice şehir meydanına gittik. Oradaki çeşme ve ışıklandırma güzeldi. Sonra sahile indik.Üç yıl önce yaşanan terör saldırısı nedeniyle dikilen uzun bir anıt ve mavi sandalye vardı sahilde.Mavi sandalye onların sembolüymüş.Daha sonra Osmanlı'nın Kaptan-ı Deryası Barbaros Hayrettin Paşa (Oytun) 'nın attığı top orada duvara sabitlenmiş bir şekilde sergileniyordu.O top beni gururlandırmıştı.Son olarak Nice kalesine çıktık.Manzara onca merdiven basamağına değerdi. İndikten sonra Nice yazısının olduğu yerde fotoğraf çekildik ve tren ile Montecarlo'ya gittik.

Monaco-(ayrı bir ülke yani 6 ülke gezdik)

Monaco'ya vardığımızda ilk olarak

önemli bir turizm merkezi olan Montecarlo'ya gittik. Etkileyiciydi.En lüks arabalar ve önemli kişiler vardı orada.Monaco'dan sonra ülkenin devasa büyüklükte olan lunaparkına gittik.Türkiye'deki lunaparklara benzemiyordu.Gerçekten bayağı büyüktü.Orada herkesin yediği bir tatlı görüp merak ettik ve biz de aldık.Tadı müthişti.Lunaparktan sonra tren istasyonuna gidip Nice'ye geri döndük.Nice'de akşam turu yapıp otele dönüp yattık.Bu arada Nice'de çok güzel bir sistemden bahsetmek istiyorum sizlere.Soktaki dilencilere bir tane sokak hayvanı veriliyor.Onlar da hem hayvanlara hem de kendilerine bakıyorlar.Ay sonu

hayvana iyi bakılıp bakılmadığını anlamak için sağlık kontrolü yapıyorlar.Eğer hayvan sağlıklıysa dilencilere devlet tarafından para veriliyor.Ayrıca Fransa'da çoğu insan hayvan sahiplenirmiş.Bence biz de örnek almalıyız.

Lyon - Fransa

Sabah olunca kahvaltımızı yaptıktan sonra otelden çıkış yaptık.Nice'den ayrılacağım için üzgünüm.Orayı çok sevmiştim.Oraya o kadar çok ısınmıştım ki oraya taşınmayı bile düşündüm.otobüse bindik ve nice'den ayrıldık.nice'den ayrıldıktan sonra cannese'e gittik.Orda önemli kişilerin el izleri vardı.cannese film festivali orda yapılıyordu.Ordan sonra

burger King'de yemek yedik.Orası da güzeldi.Oyun yeri çok hoşuma gitmişti.yemek yedikten sonra Lyon'a doğru yola çıktık.Yaklaşık bir 2.30 saat sonra Lyon'a vardık.Lyonda önemli kişilerin resminin bulunduğu bir duvar vardı.Orayı çok sevmiştim.Bu arada küçük prens kitabının yazarı da Lyonluymuş.Ordan sonra otele yerleşip güzel bit uyku çektik.

İsviçre - Fransa

Lyon'da güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra isviçreye yola çıktık.İsviçreye giderken baya bir kar gördük.Bu beni sevindirdi.İsviçre sınırını geçtikten sonra Annecy - Lozan - Vevey - montrö yerlerini gezdik.Biz isviçrede Lozan ve montrö anlaşmalarını imzalandığı otellere gittik.Aynı zamanda isviçrede Türk marketi de vardı.Türk marketinden birkaç ürün ve pizza aldık.Pizza yapan abiyi çok sevdim.Hem bizi anlıyordu hem de baya sıcakkanlıydı.Pizzasıda lezizdi.Kesinlikle tavsiye ederim.Emin olun İtalyan pizzasından çok daha güzeldi.Akşam olunca Cenevre'de olan otelimize gidip yattık.

Cenevre-Bern

Cenevre'de kahvaltı yaptıktan sonra Bern'e doğru yola çıktık.Bern'e giderken Gruyeres'e de uğradık.Gruyeres 2014 yılında isviçrenin en güzel köyü seçilmiş.Gruyeres gerçekten çok güzeldi.Evleri noel süsleriyle süslenmiş , orayada kış havası gelmişti.Gruyeresten sonra isviçrenin başkenti Bern'e vardık.Aare Gölü'nün etrafında bulunan Bern müthiş görüntüsü ve tarihi yapısı ile beni etkilemeyi başardı.Bernden sonra Colmar ve Riquewihr'e doğru yola çıktık.Colmarda petite venise yani "Küçük Venedik" vardı.Fotoğraf tutkunları için müthiş bir yer.Colmarda güzel bir şehir turu sonrası Riquewihr'e doğru yola çıktık.Riquewihr şirin kafeleri ve tatlı evleri ile çok güzel bir şehir.Ordada güzel bir şehir turu yaptıktan sonra otelimizin bulunduğu yer olan Strasbourg'a doğru yola çıktık.Strasbourg'a vardığımızda otele yerleşip yattık.

Strasbourg-Zürih

Sabah kahvaltısının ardından Strasbourg şehir turu yaptık.Küçük Fransa ve notre dame kilisesi çok hoşuma gitti.Özellikle notre dame kilisesine ilk girdiğimde tüm ülke buraya sığar demiştim ve bence gerçekten sığar.strasbourgtan sonra Zürih'e doğru yola çıktık.Zürihte fremünster kilisesi,Grossmunster kilisesi,İsviçre ulusal müzesi,Opera binası,eski şehir,saat kulesi,Zürih gölü,Eski Lonca evleri yerlerini gezdik.Zürihten sonra Konstaz Gölü'nün Ren Nehri'ne dönüştüğü noktada yer alan stein am rhein gezisi çok güzeldi.Muazzam bir göle sahip olan şehir tarihi yapısıyla bütün insanları etkilemeyi başardığını düşünüyorum.stein am rheinden sonra otelimizin bulunduğu yer olan bodensee şehrine vardığımızda otele yerleşip istirahate çekildik.

Bodensee-Liechtenstein-Heidinin köyü-lugano-como

Bodenseedeki otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra lichtestein'a doğru yola çıktık.yolda giderken apenzell'e uğradık.Orda baya hediyelik eşya dükkanı var.Ayrıca yerde dönen tabakanın üstüne çıkıp dönmek çok eğlenceli.appenzellden ayrıldıktan sonra lichtesteinda şehir turu yaptık.Şehir turu sonrasında çocukluğumuzu süsleyen Heidi'nin Köyü'ne doğru yola çıkıyoruz.Heidi'nin Köyü'ne vardıktan sonra önce Heidi'nin evini , keçilerini ,süt kabını gördük.Fakat peter evine sahip çıkamamış.Peterin evini biri satın almış ve orayı villa yapmış.o yüzden üzüldüm.Heidi'nin köyünden sonra Lugano'da küçük bir şehir turu ardından comodaki otelimize transfer edip istirahate çekildik.

Milano

Bern-1

Haidi'nin Evi

Riguewihr

Siz de Bir Yorum Bırakmak İster misiniz?